Що таке Explainer?

Explainer – це незалежне українське суспільно-політичне видання, створене приватним коштом журналістів і тому не має жодних політичних або корпоративних зобов’язань.

Головна місія нашого видання – пояснювати новини. Люди більше не хочуть читати нескінченний потік новин – вони хочуть розуміти, як все влаштовано і чому ця подія відбувається.

Наше завдання – допомогти розібратися у новинному потоці, пояснити тенденції та контекст подій.

Ми поважаємо стандарти журналістики: у нас ви не знайдете немаркованих рекламних матеріалів, заказухи, фейків, неперевіреної інформації та матеріалів без посилань на першоджерело.

Ми поважаємо своїх читачів і тому намагаємося писати просто, без канцеляризмів і води, тільки по суті.

Ми можемо помилятися, але ми завжди готові визнати свої помилки та виправити їх.

Що це за назва – explainer?

У контент-маркетингу експлейнером зветься коротке пояснювальне відео, завдання якого – розповісти все про компанію або наочно продемонструвати переваги продукту. У ширшому сенсі – це будь-яке невелике пояснювальне відео. Наприклад, ТАКЕ.

У ЗМІ експлейнерами почали називати не лише відео, але й окремий формат текстових матеріалів.

Популярним такий формат став після запуску американського видання Vox, чиї пояснювальні картки стали свого роду золотим стандартом пояснювальної журналістики.

Згодом в Vox відмовилися від вузького формату карток на користь графіки, відео, подкастів і власне пояснювального тексту.

Згодом експлейнерами почали називати будь-який особливим чином структурований матеріал, який прояснює ситуацію, пояснює контекст події. Наприклад, стаття, яку ви читаєте зараз, – це експлейнер, побудований за принципом “запитання-відповідь”.

Це означає, що всі матеріали будуть одного й того ж формату, як цей, що я читаю?

Ні. Формати пояснювальних матеріалів можуть бути різними: наприклад, стаття-список, або експертне інтерв’ю, завдяки якому ви зможете отримати пояснення від першої особи. Іноді найкращим поясненням якогось явища може бути серія фотографій, іноді навіть одна фотографія, а іноді коротке відео або поєднання тексту та інфографіки.

Наше головне завдання – не повідомляти, як більшість ЗМІ, про те, що відбулася якась подія і як ми її оцінюємо, – ми хочемо, щоб ви зрозуміли контекст і передумови того, що відбувається. Іншими словами, чому ця подія відбулася. І тому ми готові використовувати найбільш вдалі формати для пояснення інформаційного порядку денного.

Які теми висвітлюватиме Explainer?

Ми – суспільно-політичне видання і орієнтуємося на інформаційний порядок денний. Серед безлічі новин ми вибираємо теми, які можуть зацікавити саме наших читачів, і пояснюємо їх. Це можуть бути події або явища з української та міжнародної політики, їжа і спорт, культура і мода.

Ми вирішили відійти від традиційного для ЗМІ тематичного поділу розділів сайту. У нас ви не знайдете розділів “Політика”, “Економіка” і “Культура”. Можливо, пізніше ми переглянемо своє рішення, але зараз у нас є розділи “Знання” та “Життя”.

Наприклад, матеріал про імпічмент Трампа ви зможете прочитати в розділі “Знання”, тоді як матеріали, які більше пов’язані із вашим повсякденним життям, наприклад, тема спорту або їжі, ви зможете знайти в розділі “Життя”.

І ще. У нас є розділ “Теми”. У ньому ви можете знайти всі наші теми і пов’язані із кожною темою матеріали. Деякі теми присвячені довгограючим подіям, як наприклад, “імпічмент Дональда Трампа”, а деякі – скороминущим, як-от вручення премії “Золотий глобус”.

На чому ви плануєте заробляти?

Explainer створено приватним коштом його співробітників, і щоб проєкт продовжував функціонувати, ми намагаємося використовувати різноманітні методи монетизації.

У нас є окрема редакція нативних проектів ExplainerLab, яка у співпраці з рекламодавцями створює нативні проекти, займається контент-маркетингом та іншими партнерськими матеріалами.

Про наші принципи роботи з партнерським матеріалом ви можете прочитати ТУТ.

Ще ми займаємося організацією освітніх івентів і допомагаємо іншим їх організовувати.

Окрім того, у нас є банери. Вони можуть трохи вас дратувати, але вони нам потрібні. Завдяки банерам ми можемо створювати ще більше цікавих і корисних текстів.

Хм. Дуже цікаво… І як я можу вам допомогти?

Підпишіться на нашу сторінку у Facebook. Читайте наш Telegram-канал.

Напишіть свою адресу електронної пошти, і ми надсилатимемо вам добірку новин, що містять найцікавіші та найважливіші матеріали, для економії вашого часу.

У email-розсилці ви можете почитати найважливіші матеріали наших колег – ми не боїмося їх цитувати – нам важливо, аби ви отримували якомога повнішу картину того, що відбувається.

Ви можете допомогти грошима – натиснувши на кнопку “Підтримати проєкт”. Усі ваші гроші підуть на створення нових текстів.
Іще ви можете допомогти ідеями для нових матеріалів. Для нас важливо, аби наші матеріали були для вас цікавими і корисними. Також нам важливо зрозуміти, які формати працюють, а які – ні, що можна поміняти в роботі редакції, а що працює добре.

Ми готові вас слухати. І будемо раді вас бачити у себе на сайті.